Möter våren i Italien 2023

2023-04-14 2a mars var vi tillbaka i Italien efter tre och en halv månad i sverige. Vi fick inte gjort det vi skulle nämligen byta lägenhet, men nu ser det ut som att vi åker hem i slutet på maj och ordnar upp den saken. Då har vi klart allt för framtiden, ekonomiskt och boendemässigt i sverige och italien.
Det har varit ett omväxlande väder här och till en börgan var det kyliga morgnar och kvällar och vi fick införskaffa ett värmeelement. Nu har graderna stigit men det är fortfarande ostadigt. Lite vårbruk har det blivit, jag älskar den här tiden på året när man får se allt växa och blomma ut. Därför bestämde jag mig i år för att skaffa en odlingslåda och ett par frukt träd, apelsin och citron. Det var en liten utmaning att få till odlingslådan men nu är den på plats och jag kan redan se fröna gro i jorden. Sköna långa promenader har det blivit i sällskap med min väninna Philomena som nu tyvärr har återvänt till
New York. Vi har haft trevliga stunder tillsammans och umgåtts vid grillen.
 
 
 
Häng med Tomas och Philomena
 
 Philomenas egenodlade morot hemma i New York😂
 
 Mitt hemma bygge, skohylla gjord av en lastpall. Odlingslådan även den egentillverkad💪
 
Påsk med häng på altanen👌
 Även under påsk blev det melodikrysset
 Alla fantastiska vår växter
 Området där vi bor
 
2023-05-25 Vi har Snart varit här nere i 3 månader. Tiden går så himla fort och snart är vi inne i sommaren. Vädret har tyvärr inte visat sig från sin bästa sida och maj har varit den sämsta på många år. Nu ser vi dock en ändring och det börjar sakteliga stabilisera sig. Det blev ingen hemresa i maj då vi inte fått till bytet av lgh. och vi fortsätter därför hyra ut tom sista januari nästa år, vi får helt enketl bo hos barnen och mamma när vi kommer hem på besök. Jag har anmält mig till en 2 veckors kurs i italienska på "Piccola Universita" med start 5 juni så nu blir det hårdplugga ett tag fram över.
 
 
 Ännu ett år på nacken och det firar vi på restaurang "Manitta"
 
 
  Första salladen från egen odling😋
 
 Första dopper för i år 11 maj, riktigt skönt runt 23 grader👌
Rödlöken skördas i slutet av maj
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp