Efter Corona

2021-11-03 Sommaren går mot sitt slut och Ulf och jag har fått några veckor ensamma här nere. Nu är jag helt ensam, en märklig känsla efter en intensiv sommar. Nu blir jag kvar här till mitten av December.
 
Här har man fortfarande mask på offentliga platser medan man i Sverige helt slopat alla restriktioner.😱
 
 
 
 
       
 
Vi upplever traditionsmässigt "Tropea Blues festival". Soldyrkare har gradvis tunnats ut och vi vågar oss in till Tropea efter massinvasionen för en sista måltid innan Ulf åker tillbaka till Sverige.
 
"Halloween" och jag är ensam igen. Långa promenader längs stränder och i landsbygd där man möter både det ena och det andra.
 
 
 
2021-11-28 "Efter Corona" valde jag som tittel till mina kommande inägg, men det var nog lite
"too soon". En ny variant av sars-cov-2-viruset har upptäckts i Sydafrika och undersöks nu av forskare. Farhågor finns om att den är mer smittande😱. Hoppas nu bara att jag tar mig hem till Sverige den 10.e december, för att fira jul🙏. Min tid här nere för mig själv har varit ytters värdefull,
måste få egentid till reflektion!
1:a advent
 
 
Några sista stunder på stranden
Både på Conad och i Tropea har man julpyntat.
Slagborren åker fram och Jag fixar lite hemma, monterar badrummsskåp, handukshållare. Även ute får jag ordning på sophanteringen.
Det blir även lite julpyssel, tillverkar min egen adventsljusstake och hänger belysning i taggiga kvistar som jag hittat vid stranden, mitt hus är det enda som lyser i vinter mörkret.
 
 
 
 
Vandrar längs Tropeas gator och slutar aldrig beundras av staden😍
Capo Vaticano är även en favorit plats att vandra runt i!.
 
 
Jag ansluter mig till en grupp med guide för att utforska omgivningarna i Zambrone. Vi avslutar med en härlig lunch fylld med lokala varor.
 
 
Ska snart åka hem och går iväg till frissan, otroligt billigt här 240:- för en klippning👌
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp